Descripció de l’activitat: Cada alumne/a recollirà en un full els comentaris positius dels seus companys.
Objectius: Aprendre a pensar en positiu. Afavorir l’acceptació de l’altre. Autoestima, autoconeixement, cohesió de grup
Participants: Tot el grup classe.
Material: Un full en blanc per alumne.
Durada: 45 min.
Desenvolupament:
Cada alumne té un full blanc i hi posa el nom.
Abans de començar, el tutor dóna les instruccions: cada alumne tindrà 30 segons per escriure alguna cosa positiva de l’alumne del qual tingui el paper. S’ha de posar molt d’èmfasi en què no val a dir res negatiu.
El tutor marca el ritme. Al començar, cada alumne passa el seu full amb el seu nom a l’alumne del costat. Llavors té 30 segons per escriure-hi alguna cosa positiva sobre el seu caràcter, la seva manera de ser o de fer, etc. Al cap de 30 segons, el tutor diu “canvi” i tothom passa el full que té a l’alumne del costat. Així fins que s’acaba la roda i tots tornen a tenir el seu full.
Llavors es deixa uns minuts perquè tothom llegeixi el que els altres han dit d’ell. Si s’escau, es posa en comú. És una activitat que millora l’autoestima dels alumnes, sobretot d’aquells que la tenen més baixa, i a més, crea més sensació de grup.
Pot ser millor escriure el nom a baix del full, per davant i darrere, i que s’hagi de començar a escriure per dalt. Cada alumne ha de doblegar el full de manera que el que ha escrit no es vegi. D’aquesta manera, s’evita que molts diguin el que altres han dit i els comentaris són més discrets.
Valoració:
Han sabut ser positius i respectuosos.
Com ens hem sentit al pensar que estaven escrivint de nosaltres / es ?, com ens hem sentit nosaltres a l'escriure dels altres companys / es ?, etc.

No comments:
Post a Comment