ACOLLIDA I (1er dia de classe)
Aquesta activitat està pensada en fer-la el dia que s’ inicien les classes fins l’ hora del pati. Són activitats d’ acollida i presentació del grup.
Durant la primera sessió el professor haurà de fer les presentacions del grup-classe, d'ell mateix i de les matèries del curs.
Oferir una bona acollida.
Conèixer els companys i el centre.
Tot el grup
Llibreta
Bolígraf
En primer lloc es presentarà el professor, dirà el seu nom, el càrrec i alguna altra característica que cregui convenient.
A continuació farà que cada alumne digui el seu nom i el de l'escola de la qual procedeix.
Una vegada fetes les presentacions es pot fer una activitat de presentació : “M’ AGRADA”
“M’ AGRADA” (Activitat de Presentació)
Cada persona ha de dir el seu nom i a continuació alguna cosa que li agrada: “Sóc en Joan i m’ agrada jugar a futbol”. A continuació, el següent ha de dir el nom del jugador anterior i el que ha dit que li agrada; ell també dirà quin és el seu nom i allò que li agrada , i així successivament. L’últim ha de dir, des de la primera persona, els noms de cadascú i el que agradava a cadascú.
Aprendre els noms, presentació i distensió.
Des de tres o quatre jugadors fins a 30. Quants més siguin, més divertit és i més memòria cal desenvolupar. L’edat és indiferent.
Disposició de les cadires en rotllana
Parlar ben alt perquè tothom ho senti, i en dir el que t’agrada , fer-ho també amb gestos.
Un a un van dient el seu nom i allò que els agrada, i el nom i el que agrada a la persona anterior a ells.
Es veurà si la gent ha après algun nom dels que desconeixia al principi o no.
ACOLLIDA II ESTEM A L’ ESO
Un cop hem acabat l’ activitat : “M’ AGRADA” es passarà a tractar el tema de la secundària i l’ organització del curs que tot just està a punt de començar.
Es tracta que els alumnes aprenguin els noms dels companys, es familiaritzin amb les noves assignatures i el seu horari. Reconeguin les normes bàsiques, la distribució del centre i puguin observar quines diferències hi ha entre la primària i la secundària a través d'un treball comparatiu .
Aprendre els noms dels companys.
Conèixer el seu horari i les assignatures de primer.
Repassar les normes bàsiques.
Veure les diferències entre la primària i la secundària.
Conèixer el nou espai i el seu funcionament.
Tot el grup
Graella de matèries
Graella per a l'horari
Quadre per anotar les normes bàsiques
Graella per diferenciar la primària de la secundària
En primer lloc es dóna als alumnes un llistat en què consti la relació d’ assignatures obligatòries i s’ explica el context. Han d’ anotar el nom dels /les docents que tindran a cada assignatura.
A continuació se’ls dóna la graella de l’ horari i l’ han de copiar.
Acte seguit es parla de ls normes bàsiques del centre i se’ ls lliura un quadre per tal que les hi escriguin.
Per últim es parla dels diferents aspectes entre primària i secundària i es treballen les diferències en una graella.
ASSIGNATURES PROFESSORS/ES
ANOTA L’ HORARI
| Dilluns | Dimarts | Dimecres | Dijous | Divendres |
8.00-9.00 |
|
|
|
|
|
9.00-10.00 |
|
|
|
|
|
10.00-11.00 |
|
|
|
|
|
11.00–11.30 |
|
|
|
|
|
11.30 -12.30 |
|
|
|
|
|
12:30-13:30 |
|
|
|
|
|
13:30-14:30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANOTA LES NORMES BÀSIQUES
ANOTA LES DIFERÈNCIES
| PRIMÀRIA | SECUNDÀRIA |
HORARI |
|
|
NOMBRE DE PROFESSORS |
|
|
INSTAL.LACIONS |
|
|
NOMBRE D’ ASSIGNATURES |
|
|
TARDES |
|
|
DEURES |
|
|
PATIS |
|
|
CRITERIS D’ VALUACIÓ A L’ ESO |
|
|
REPETICIONS/PROMOCIÓ |
|
|
TITULACIÓ |
|
|
EL FUNCIONAMENT DEL CENTRE
1.- Per quina porta he d'entrar a les 8 del matí i sortir a les 14,30
Per la porta
Per la porta
Per la porta
2.- A quines hores puc anar al lavabo?
Sempre que en tingui ganes
Entre classe i classe
Abans d'entrar a les 8
Quan el professor em deixi
A l'hora del pati
Quan estigui cansat d'estar a classe
Abans de sortir a última hora del matí
4.- Si falta un professor he de...
Esperar dins de classe que vingui el professor de guàrdia.
Anar-me'n al pati.
Anar a la sala de professors.
Avisar des de la porta als professors que passin.
5.- Si un dia no puc venir a classe, què he de fer?