Marc Legal

La Llei d’educació 12/2009, del 10 de juliol destaca com a principi general del sistema educatiu l’aprenentatge permanent i l’educació al ll...

Sunday, 31 January 2021

ACTIVITAT VIOLÈNCIA VERS LES DONES 3r i 4t ESO

 

TREBALL PER A LES TUTORIES DE 3r i 4t

DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA VERS LES DONES



  1. Lectura del manifest

http://xtec.gencat.cat/web/.content/curriculum/coeducacio/eliminacio-violencia-dones/MANIFEST-25N-2020.pdf


  1. Visualització del vídeo: “Ni malas ni vuestras” https://youtu.be/W8fwVYMSIqQ  i debat: 

  • Coneixeu alguna de les cançons representades?

  • En coneixeu alguna altra?

  • Quina imatge donen de la dona? Quina imatge donen de l’home?

  • Creieu que la música pot fomentar actes violents vers les dones? Per què sí, no?

  • Quins altres àmbits poder ser un aparador per al foment de la violència vers les dones?


  1. En grups de 4, versioneu una de les cançons que han aparegut en el vídeo. Podeu escollir: 

  • “Rueda, rueda”, d’Eddy Lover

  • “Si te agarro con otro te mato”, de Cacho Castaño

  • “La maté porque era mía”, de Platero y tú

  • “Dile que tú eres mía, mía”, de Bad Bunny feat Drake

  • “Corazón de tiza”, de Radio Futura

  • “Devuélvee”, d’Ozuna

  • “Sí, Sí”, de Los Ronaldos

  • “La Mataré” de Loquillo y los Trogloditas

La idea és que canvieu el missatge de la cançó i us assegureu que no incita la violència sinó que, mirant de mantenir la rima, sigui una cançó amb un missatge positiu sobre la igualtat de gènere. 

Us atreviríeu a enregistrar-vos amb la versió revisada? Per què no? Ajudeu-nos a vetllar per un món on cap nena, noia o dona visqui amb por. 




ACTIVITAT VIOLÈNCIA VERS LES DONES 1r i 2n d'ESO

 

TREBALL PER A LES TUTORIES DE 1er i 2n

DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA VERS LES DONES


  1. Lectura del manifest


http://xtec.gencat.cat/web/.content/curriculum/coeducacio/eliminacio-violencia-dones/MANIFEST-25N-2020.pdf


  1. Visualització del vídeo: “Ni malas ni vuestras” https://youtu.be/W8fwVYMSIqQ  i debat: 

  • Coneixeu alguna de les cançons representades?

  • En coneixeu alguna altra?

  • Quina imatge donen de la dona? Quina imatge donen de l’home?

  • Creieu que la música pot fomentar actes violents vers les dones? Per què sí, no?

  • Quins altres àmbits poder ser un aparador per al foment de la violència vers les dones?


  1. En grups de 4, versioneu una de les cançons que han aparegut en el vídeo. Podeu escollir: 

  • “Sí, Sí”, de Los Ronaldos

  • “La Mataré” de Loquillo y los Trogloditas

  • “Los días de la semana” Miliki

  • “Si me porto mal” Dasoul

  • “Mala” Anuel

  • “Mala mujer” C. Tangana

  • “Alocao” Omar Montes i Bad Gyal

  • “Celos” Andy y Lucas

  • “En mi lado del sofá” La Oreja de Van Gogh

  • “Toda” Malú

La idea és que canvieu el missatge de la cançó i us assegureu que no incita la violència sinó que, mirant de mantenir la rima, sigui una cançó amb un missatge positiu sobre la igualtat de gènere. 

Us atreviríeu a enregistrar-vos amb la versió revisada? Per què no? Ajudeu-nos a vetllar per un món on cap nena, noia o dona visqui amb por. 


Activitats d'ACOLLIDA

 

ACOLLIDA   I     (1er dia de classe)


Aquesta activitat està pensada en fer-la el dia que s’ inicien les classes fins l’ hora del pati. Són activitats d’ acollida i presentació del grup.


  • DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT

Durant la primera sessió el professor haurà de fer les presentacions del grup-classe, d'ell mateix i de les matèries del curs.


  • OBJECTIUS

              Oferir una bona acollida.

Conèixer els companys i el centre.


  • PARTICIPANTS

    Tot el grup

  • MATERIAL

Llibreta

Bolígraf


  • DESENVOLUPAMENT

En primer lloc es presentarà el professor, dirà el seu nom, el càrrec i alguna altra característica que cregui convenient.

A continuació farà que cada alumne digui el seu nom i el de l'escola de la qual procedeix.

Una vegada fetes les presentacions es pot fer una activitat de presentació : “M’ AGRADA”


  1. “M’ AGRADA” (Activitat de Presentació)



  • DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT

Cada persona ha de dir el seu nom i a continuació alguna cosa que li agrada: “Sóc en Joan i m’ agrada jugar a futbol”. A continuació, el següent ha de dir el nom del jugador anterior i el que ha dit que li  agrada; ell també dirà quin és el seu nom i allò que li agrada , i així successivament. L’últim ha de dir, des de la primera persona, els noms de cadascú i el que agradava a cadascú.

  • OBJECTIUS

     Aprendre els noms, presentació i distensió.

  • PARTICIPANTS

Des de tres o quatre jugadors fins a 30. Quants més siguin, més divertit és i més memòria cal desenvolupar. L’edat és indiferent.

  • MATERIAL

Disposició de les cadires en rotllana

  • DESENVOLUPAMENT

Parlar ben alt perquè tothom ho senti, i en dir el que t’agrada , fer-ho també amb gestos.

Un a un van dient el seu nom i allò que els agrada, i el nom i el que agrada a la persona anterior a ells.

Es veurà si la gent ha après algun nom dels que desconeixia al principi o  no. 

 

ACOLLIDA II   ESTEM A L’ ESO

Un cop hem acabat l’ activitat : “M’ AGRADA” es passarà a tractar el tema de la secundària i l’ organització del curs que tot just està a punt de començar.


  • DESCRIPCIÓ  DE L’ ACTIVITAT

Es tracta que els alumnes aprenguin els noms dels companys, es familiaritzin amb les                                              noves assignatures i el seu horari. Reconeguin les normes bàsiques, la distribució del centre i puguin observar quines diferències hi ha entre la primària i la secundària a través d'un treball comparatiu .


  • OBJECTIUS

     Aprendre els noms dels companys.

     Conèixer el seu horari i les assignatures de primer.

     Repassar les normes bàsiques.

Veure les diferències entre la primària i la secundària.

     Conèixer el nou espai i el seu funcionament.


  • PARTICIPANTS

Tot el grup


  • MATERIAL

     Graella de matèries

     Graella per a l'horari

     Quadre per anotar les normes bàsiques

     Graella per diferenciar la primària de la secundària


  • DESENVOLUPAMENT


En primer lloc es dóna als alumnes un llistat en què consti la relació d’ assignatures obligatòries i s’ explica el context. Han d’ anotar el nom dels /les docents  que tindran a cada assignatura.

A continuació se’ls dóna la graella de l’ horari i l’ han de copiar. 

Acte seguit es parla de ls normes bàsiques del centre i se’ ls lliura un quadre per tal que les hi escriguin.

Per últim es parla dels diferents aspectes entre primària i secundària i es treballen les diferències en una graella.

          

ASSIGNATURES                    PROFESSORS/ES


Matemàtiques





















ANOTA L’ HORARI




Dilluns

Dimarts

Dimecres

Dijous

Divendres

8.00-9.00








9.00-10.00








10.00-11.00








11.00–11.30 






11.30 -12.30








12:30-13:30








13:30-14:30






















ANOTA LES NORMES BÀSIQUES

















ANOTA LES DIFERÈNCIES



PRIMÀRIA

SECUNDÀRIA

HORARI



NOMBRE DE PROFESSORS



INSTAL.LACIONS



NOMBRE D’ ASSIGNATURES



TARDES



DEURES



PATIS



CRITERIS D’ VALUACIÓ A L’ ESO



REPETICIONS/PROMOCIÓ



TITULACIÓ






EL FUNCIONAMENT DEL CENTRE


1.- Per quina porta he d'entrar a les 8 del matí i sortir a les 14,30

  • Per la porta 

  • Per la porta 

  • Per la porta 


2.- A quines hores puc anar al lavabo?

  • Sempre que en tingui ganes

  • Entre classe i classe

  • Abans d'entrar a les 8

  • Quan el professor em deixi

  • A l'hora del pati

  • Quan estigui cansat d'estar a classe

  • Abans de sortir a última hora del matí



4.- Si falta un professor he de...

  • Esperar dins de classe que vingui el professor de guàrdia.

  • Anar-me'n al pati.

  • Anar a la sala de professors.

  • Avisar des de la porta als professors que passin.


5.- Si un dia no puc venir a classe, què he de fer?